Kaikki artikkelit

Voiko oikeassa tietokirjassa olla self helpiä?

Aivotutkija Minna Huotilaisen mielestä hyvää tarkoittavia neuvoja on maailma pullollaan, mutta todellisuudessa vain tutkijoiden neuvot perustuvat viimeisimmälle tutkimustiedolle. Siksi tutkimustietoa kannattaa soveltaa suuren yleisön tarpeisiin. Huotilainen pohtii kolumnissaan, voiko tietokirjakin sisältää pätevää self helpiä.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Minna Huotilainen - 29.5.2020

Kirjailija on oman teoksensa paras viestinviejä

Kun kirjailija on päästänyt hengentuotteensa maailmalle, on se kaikkien saatavilla. Valmis kirja ei ole kuitenkaan tae siitä, että se päätyisi ihmisten lukulistalle ilman ponnisteluja. Kirjailijan on laitettava itsensä likoon, jotta kirja saa näkyvyyttä. Tietokirjailija Maaretta Tukiaisen mielestä jokainen kirjailija voi löytää oma tapansa olla esillä ja kertoa kirjastaan.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Nelli Miettinen - 22.5.2020

Oivaltava viestintä tuuppaa lukijan merkityksellisten kirjojen äärelle

Harva kirja päätyy lukijoiden hyppysiin ilman, että sen eteen tehdään töitä. Siksi kirjoista täytyy kertoa eri kanavissa ja eri tavoin. Tuuman kirjojen viestintää kannattelee ajatus siitä, että mitä enemmän ihmiset lukevat kirjoja, sitä enemmän ne muuttavat maailmaa.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Nelli Miettinen - 15.5.2020

Mieluummin vähän raffi kuin liian sliipattu - nokkela kuvitus saa aivot raksuttamaan

Kuvittajan työ ei ole vain viivojen sutimista oikeisiin paikkoihin vaan tiukkaa ajatustyötä. Tylsänkin asian voi selittää oivaltavan kuvan avulla fiksusti, uskoo kuvittaja Virpi Oinonen. Hän osaa kiteyttää abstraktin aiheen niin, että se jää takuulla katsojan mieleen.

Lue lisää...

Kirjoittanut: Nelli Miettinen - 8.5.2020

Arkisto:

2020

Käytetyimmät avainsanat:

viestintäluovuusviisauskirjailijamarkkinointipopularisointitietokirjakustannustoimituskustantamoideayleistajuistaminenetätyökirjoittaminentarinaideointiinspiraatiotutkimusmielikuvituskehonkuvaitsensäkehittäminentiede